Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Silverton 38 sport bridge


A Silverton - a Luhrs Marine cégcsoport tagjaként - az egyik legkiemelkedőbb márka az Egyesült Államokban. A Sport Bridge típusból háromféle modellt készítenek, ezek közül a 38-as a középső. Ez a jacht az Adrián komoly hajónak, a Dunán hatalmas cirkálónak számít.

Hidraulikus passarellán sétálhatunk be a mólóról a hajóra. A fedélzetre a fürdőplatformon keresztül vezet az út, amelynek a jobb oldalán süllyesztett fürdőlétra van és egy kis ajtó, amely a cockpitba nyílik. A hajófart teljesen leárnyékolja a felső fedélzet, ahova a jobb oldali lépcsőkön lehet feljutni. Az orrfedélzet is ezen az úton közelíthető meg. Érdemes a manőverezést a felső kormányállásból vezényelni, hiszen az oldalra akasztott puffereket is innen tudjuk beszedni. A kikötőből való kihajózás nehéz feladatnak tűnik ilyen hatalmas felépítménnyel, mégsem az.
Két darab háromszáznyolcvan lóerős motor, orrsugár kormány és (extra felszerelésként) tolatókamera is segíti a manőverezést.

 

A hídon középen van a kormányállás, a hajó farát - a lépcsőlejárat nyílásában - jól látni, nem okoz gondot a kiállás. Fent kényelmes oldalfedélzet van, ami a hajóorrba vezet. Oldalt kétsoros korlát véd, ez jól esik ebben a magasságban. A hajóorrban kialakított napozó nagy és kényelmes. Akkor kerül vízszintes helyzetbe, amikor a hajó elindul, különben egy kicsit előre lejt. A hídon két tágas fotel közé szerelték a pilótaülést. A műszerfal egyszerű és jól átlátható. Sok a műanyag, klasszikus rozsdamentes acél kormánykerékkel és gázkarokkal. A hátsó traktusban két (három és kétszemélyes) fotel van egymással szemben, így összesen nyolc ülőhely van a flybridge-n. Itt egy kis mosogató és hűtőszekrény tartozik a felszereléshez.

 

A farfedélzetről egy tolóajtón keresztül jutunk a szalonba. A jobb oldalon háromüléses bőrkanapé, a bal oldalon pedig egy asztal található körben szófával. Érdekes, hogy ebben a hajóban a bal oldalon van a kormányállás, mellette - kvázi a helyén - a konyha kapott helyet. Középen, egy kis szinteltolással, egy közös térbe jutunk, ahonnan három ajtó nyílik. A jobb oldali a mosdóba, a szemben lévő a hálóba, a bal oldali a "hátsó" kabinba nyílik. A hátsót azért tettem idézőjelbe, mert ez a kabin sincs hátul, hiszen a kormányállás alatt helyezték el. A fürdőszoba - a mosdótól külön - a hajó bal oldalán van. Ide csak a hálószobán keresztül lehet bemenni, míg a mosdóba az előszobából is nyílik ajtó.

 

Kiérve a nyílt vízre az ember eleinte csak élvezi az elegáns cruiser lassú vonulását. Ez nem az a hajó, ami a sebességről szól. Előre kell gondolkodni. Tudnia kell a hajósnak, hogy mit akar. Amikor már megszoktuk a magasságot, akkor rá lehet adni a gázt. Feldübörög a hétszázhatvan lóerő és nekilódulunk. Persze a dübörgést csak képletesen értem, hiszen a hangcsillapítás első osztályú. Jó érzés, amikor tizenkét tonna nekilódul és elkezd gyorsulni.

 

Mielőtt egy vehemensebb kanyarba kezdenénk nem árt végiggondolni, hogy mit hagytunk a szalonasztalon, mert hamar csúnya rendetlenséget okozhatunk egy jól sikerült fordulóval. Alapjáraton - ezres fordulaton - öt csomóval lehet nézelődni. Ha haladni akarunk, akkor egy kicsit pörgetni kell a dízeleket. Háromezernél már szépen siklik a gép, a közel harminc csomós végsebességet ötezres fordulaton éri el. Ilyenkor még mindig csak nyolcvanhárom decibel a motorok hangja. A menetszélé erősebb. Ez a hajó családi nyaralásra és üzleti utakra egyaránt alkalmas. Impozáns megjelenése, szép, igényes kialakítása kellemes partnerré teszi minden helyzetben.
Extra felszerelések a teszthajón: 9 kW-os dízel generátor, kétzónás klíma berendezés, Besenzoni Gangway, hűtőszekrény a flybridgen, jégkészítő, központi porszívó, vákuumos WC, BOSE hifi, Raymarine E 80 kijelző, mélységmérő, radar, tolatókamera, elektromos horgonyemelő digitális láncszámlálóval, szatelit antenna, orrsugár kormány.


Fényes
Fotó: Szekeres

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink